شناسه خبر: ۲۶۱۸
لینک کوتاه کپی شد

شیر مادر | مواد مغذی برای شیر مادر

مادر برای تقویت شیرش چی بخوره خوبه؟ + عوامل تقویت کننده شیر مادر

اگر تو گروه افرادی قرار دارین که احتیاج به راه حل برای تقویت شیر مادر می گردین و نمی دونین که کدوم بهتره این خبر برای شماست.

شیر مادر

پر بازدید

شیر مادر مهم ترین منبع برای تغذیه نوزاد است و بهتر است کودکان به جای شیر خشک (جز در مواقع خاص) از شیر مادر تغذیه کند. این نوع غذا برای نوزاد و چه در کودکی و چه در بزرگسالی تاثیر زیادی بر سلامت بچه دارد و باعث تقویت استخوان، دندان ها و حافظه می شود. پس شیر مادر باید مفید و سرشار از مواد مغذی باشد؛ چگونه؟ ترین تاپ توضیح داده است.

معرفی مواد تقویت کننده شیر مادر

بلغور جو دوسر برای افزایش شیر مادر

آماده کردن جو دو سر به عنوان یک وعده غذایی، بسیار آسان است.

  •  بلغور جو دو سر برای کنترل دیابت پس از حاملگی مفید است.

  • بلغور جو دوسر انرژی زا است.

  •  این ماده غذایی شامل فیبر بوده و به راحتی هضم می شود.

- یک کاسه جو دو سر، غذای کاملی برای صبحانه است. اگر فکر می کنید که بلغور جو دوسر برای شما اشتهاآور نیست، شما می توانید به جای آن از کوکی های جو دو سر استفاده کنید.

هویج برای افزایش شیر مادر

  • مصرف یک لیوان آب هویج در وعده صبحانه یا ناهار افزایش شگفت انگیزی در میزان شیر مادر خواهد داشت.- مانند اسفناج، مصرف هویج کیفیت شیر مادر را بهبود می بخشد. این ماده غذایی شامل ویتامین A است که مکمل شیردهی بوده و موجب افزایش کیفیت شیر مادر می شود.

شما می توانید هویج را به صورت خام، بخارپز و یا حتی پوره و یا سوپ استفاده کنید.

 در زمستان، سعی کنید با هویج و شیر گرم و شکر، پوره درست کرده و در میز غذایی خانواده خود قرار دهید.

درباره دیابت بارداری و علائم آن چقدر می دانید؟

کدو تامین آب بدن و افزایش شیر مادر

  • کدو یکی از سبزی ها با مقدار مواد مغذی بالایی است.

  • این سبزی تابستانی محتوای مقدار زیادی آب است، بنابراین در تامین آب بدن مادر در دوران شیردهی موثر است.

  •  همچنین کدو به افزایش مقدار شیر مادر نیز کمک می کند.

  •  هضم آن آسان است.

 اگر به عنوان سبزی، طعم کدو را دوست ندارید، شما می توانید آن را به صورت یک پودینگ شیرین استفاده کنید.

 نوشیدن آب تازه کدو برای کمک به سطح قند خون مفید است، البته اطمینان حاصل کنید که کدوهای مصرفی شما تازه هستند.

 

شیر مادر

برگ ریحان موثر در دوران شیردهی

  • برگ ریحان یک منبع غنی از آنتی اکسیدان ها می باشد.

  • برگ ریحان اثر آرام بخشی داشته و یکی از مواد غذایی مهم برای رژیم دوران شیردهی مادران است.

  •  مصرف برگ ریحان باعث افزایش سطح ایمنی نوزاد و مادر می شود.

چند برگ ریحان را در چای خود بریزید و یا آن را در آب داغ ریخته و صبح ها به صورت ناشتا استفاده کنید.

دانه رازیانه و افزایش شیر مادر

  • مصرف دانه رازیانه باعث افزایش شیر مادر می شود.

  • دانه رازیانه راحت الهضم بوده و به کنترل دردهای کودک هم کمک می کند.

 دانه رازیانه را می توان همراه با ادویه های دیگر به سبزیجات و سایر غذاها اضافه کرد. همچنین می-توانید آن را به چای خود اضافه کرده و یا چند دانه از آن را با شیر جوشانده و نوشیدنی آن را مصرف کنید.

-همچنین چند دانه رازیانه را بعد از هر وعده غذایی می توانید در دهان خود قرار دهید.

کنجد غنی از کلسیم برای افزایش شیر مادر

  • کنجد منبع غنی از کلسیم بوده و در افزایش شیر مادران در دوران شیردهی نقش موثری دارد.

 دانه های کنجد را با شیر، شکر و بادام مخلوط کنید، و همچنین توجه کنید که هر چند روز یکبار به مقدار محدودی کنجد مصرف کنید.

زردآلو برای افزایش شیر مادر

  • در طول دوران بارداری و بعد از آن، تعادل هورمونی در بدن مادران از بین می رود. زردآلو خشک حاوی مواد شیمیایی خاصی است که این تعادل را در سطح هورمون های بدن برقرار می سازد.

  •  زردآلو یک منبع غنی از کلسیم و فیبر بوده و به افزایش شیر مادران کمک می کند.

  •  زردآلو و گردو را به همراه بلغور جو دوسر از رژیم غذایی دوران شیردهی خود حذف نکنید.

تغذیه دوران بارداری

برای افزایش و تقویت شیر مادر موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • از استفاده ی مشروبات الکلی پرهیز کنید.

  • پرهیز از غذاهایی که به آن ها آلرژی دارید

  • برای مصرف مکلمل ها و ویتامین ها حتما با پزشک مشورت کنید

  • مایعات زیاد بنوشید

  • اگر رژیم گیاهخواری دارید باید حتما میزان مصرف پروتئین را رعایت کنید.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر